Sayfalar

14 Mayıs 2013 Salı

Benim çılgın ailem - Okusak mı?!

Benim Çılgın Ailem


Benim Çılgın Ailem

Kitabın arka kapağı:

İnsanı karmaşaya sürükleyen deli dolu bir ailenin ferdi olsaydınız ne yapardınız?

Hayat bazen asansörün kat numaraları kadar düzenli olmayabilir…

Elizabeth Kelly’nin insanı kahkahaya boğacak kadar esprili ve akılcı bir dille kaleme aldığı, dram ve komedinin bir arada sunulduğu Benim Çılgın Ailem, aile bağlarını iyileştirmeye ve güçlendirmeye yönelik, affetmeyi ve affedilmeyi öğreten
büyüleyici bir roman.


Benim yorumum:




Kitabı hakkındaki yorumları okuyarak ve isminden etkilenerek aldım.Haliyle komik,eğlenceli bir kitap bekliyordum ama çok da beklediğim gibi olmadı diye bilirim.Belki çeviriden kaynaklı olarak espiriler tam oturmamış olabilir.Yanlış anlaşılmasın eminim çeviri en iyi şekilde yapılmıştır ama bazen anadilde yapıldığı gibi olmaz ya espiri onu diyorum.Mesela açlık oyunlarının parodi kitabı olan açlık sancılarını okurken bunu daha çok fark ettim.Kitabı hiç beğenmedim yarım bıraktım haliyle ama büyük ihtimalle orjinalini edinmiş olsaydım böyle olmazdı diye düşünüyorum.
Kitabın neredeyse yarısına kadar beni heyecanlandıran bir şey olmadı.Yarısında enteresan gelişmeler başladı.Ana karakterin çocukluğundan gençliğine kadar ki dönemi işlemiş yazar ama kitabın yarısına kadar çocukluk-gençlik bölümü kalan yarışında da 19-20 yaş civarı ağırlıklı olarak işlenmiş.Bence ana karakter 19 yaşındayken onu tanısaydık ve çocukluğuna-ailesine dair ayrıntıları arada flashbackler şeklinde okusaydık sanki kitap daha canlı olurdu.
Kitabın sonunun da havada kaldığını düşünüyorum.Bence son bir düğüm noktası olmalıydı,öylece kaldı ve bitti.Belki yazar devam kitabını yazacağını düşünerek böyle bırakmıştır,onu bilemem ama devamı gelmeyecekse sonu havada kalmış diyorum.
Genel olarak kurgulanan-anlatılmak istenen hikaye güzel ve sıra dışı ama nedense hikaye okuyucuya tam geçemiyor,bir şeyler eksik kalıyor gibi geldi bana.Açık söyleyeyim kitap bitsin diye can attım.Oysa ki durup ana karakterin başından geçenleri düşündüğümde okuduğuma ve böyle farklı bir hikayeye dahil olduğuma seviniyorum.
Özetle ortalamanın biraz altında bir kitap diye bilirim.
Kitaba 5 üzerinden 3 puan verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder