Sayfalar

13 Mayıs 2013 Pazartesi

Kadın Kokusu - Scent of a Woman İzlesek mi?!

Pinned ImageHangi filmi izlesem diye düşünürken bu filme denk geldim nette.Daha önce rehberliğini yaptığım bir İngiliz grupla bu film üzerine konuştuğumuzu hatırladım.O zaman bu filmi izlemediğim için üzülmüştüm çünkü konuşulan hakkında hiçbir fikrim yoktu ve haliyle bu filmi geçte olsa izlemeye karar verdim.Bunu yazıyorum çünkü filmin adı ilk bakışta çok iç açıcı gözükmemişti benim için,yani daha önce üzrine konuşmamış olsaydık muhtemelen bu filmi izlemeden geçerdim ama ben bir şans verdim ve bence iyikide bu şansı varmişim:)




















Pinned Image


Filmde tam olarak ne ile karşılaşacağımı bilmiyordum ancak ilk 15-20 dk dan sonra bir Fransız filmi olan "Intouchables- can dostum" havası sezdim.Ancak elbette ki bu film 1992 ve Can Dostum 2011 yapımı olduğundan  Can Dostum'un KAdın Kokusu'ndan etkilendiğini söyleye biliriz sanırım.Hoş konular yakın ama birebir uyuşmuyor ki bu sebeple izlemeye devam ettim.
Filmin konusunu izlediğim siteden alıp aşağıda paylaştığım için tekrar anlatmayacağım ama ilgimi çeken detayları paylaşmak istiyorum.
En beğendiğim replik "Hiç kapıldın mı o hisse,gitmek istersin hani ama aynı zamanda kalmak gelir içinden " -  "Did you ever have the feeling that you wanted to go, and still have the feeling that you wanted to stay? " Bu replik aslında 1942 yapımı olan "Zorba Misafir" filminden alıntıymış.Hatta film içindeki bir şarkıda geçiyor ve aslında komedi malzemesi olarak kullanılıyor şarkıda ancak Kadın Kokusu filminde aynı sözcükleri Al Pacino en can alıcı sahnelerden birinde yavaş yavaş söyleyince öyle duygu yüklü ve anlamlı oluyor ki sormayın gitsin:)





Pinned ImagePinned Image


Bir diğer enteresan ayrıntıda Frank karakterinin hoşuna giden bir şey olduğunda "WHu ha" ya da "WHoo-ah" gibi bir ses çıkarması ki aslında buda filmde yapılan bir başka gönderme.Filmin gösterildiği tarihlerde ekrana gelen "Mystery Science Theatre 300" adlı televizyon dizisinde sıkça kullanılan birşeymiş.Ancak aslında bu ses Amerikan Askerlerinin savaş narası olarak kullandığı bir sesmiş ve Frank W sesi çıkartarak bu narayı biraz yanlış söylüyormuş.Doğrusu "Hoo-ha" imiş.

Konuyla ilgili daha ayrıntılı bilgiyide burada paylaşıyorum:

There seems to be some confusion between the terms "hoo-ah" and "oo-rah." "Oo-rah" is a United States Marine Corps expression with a completely separate history from the United States Army expression "hoo-ah." "Hoo-ah" derives from the acronym HUA which stands for "Heard, Understood, Acknowledged." Over the years this phrase has taken on many meanings to US Army personnel including; "understood?", "thanks", "I'm not listening to you", "go away", "you're a moron", "excellent!", "shut up", etc. For the origin of the Marine expression "oo-rah"... ask any Marine. They all know, and they'll be happy to explain it. 


Pinned ImagePinned Image


Pinned Image
Ben bu filmi Can Dostum a benzettiğimi söylemiştim ancak 1931 filmi olan Şehir Işıkları ile daha fazla benzerlikler gösteriyormuş ancak ben o filmi izlemediğimden bir yorum yapamayacağım.


Pinned Image




Pinned Image




Film IMDB'den 7,8 puan almış ve bencede senaryonun alışıla gelmişten farklı,oyunculukların gayet yerinde olduğunu göz önünde bulundurarak bu filmin 8,5 puan alması gerektiğini düşünüyorum.İzleyelim mi derseniz de,izleyin derim:)



Pinned Image
Pinned Image

Filmin Konusu
Scent of a Woman bir öğrencinin Noel'de eve gitmek için gereken uçak parasını denkleştirmek amacıyla gözleri görmeyen Frank'e yardımcılık yapması için gelen teklifi kabul etmesi ve bunun ardından gelişen olayları anlatıyor. Frank (Al Pacino) ordudan sağlık sebepleri ile emekli olmuş ama yaşama sevincini yitirmemiş deli dolu bir adamdır. Charlie'nin ise toy bir delikanlı olarak hayatta daha öğreneceği çok şey vardır. Charlie'nin hayatındaki en büyük tecrübesi yaşaması için gereken her şey hazırdır. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder