Sayfalar

20 Haziran 2015 Cumartesi

Bir Kadının Portresi - Henry James - Okusak mı?

Bir Kadının PortresiBir Kadının Portresi by Henry James
My rating: 3 of 5 stars

Beni bir Henry anladı oda yanlış anladı :)
Kitaba ilk başladığımda Isabel karakterine bayılmıştım.Sanırım bir çok yönden kendimle bağdaştırıyordum özellikle yeni şeyleri keşfetme,öğrenme aşkı ve özgürlüğe düşkünlüğü ile. Ancak Osmond hikayede belirince çok şaşırdım.Madem evlenecekti niye Osmond,diye düşünmedim değil ama Henry'e güvendim,bir bildiği vardır dedim ki kitabı yeni bitirmiş bir okur olarak Henry'den çok şey beklemişim diyebiliyorum.Şaka bir yana kitap ne yazık ki istediğim gibi bitmedi ama bunun sebebi Henry James'in karakterlere son derece gerçekçi olarak yaklaşmış olmasıydı.Sonuçta hayatta da çoğu zaman işler istediğimiz gibi gitmiyor.
Kitap sonlara doğru ivme kazandığından keşke devamı olsaydı dedim ki kendisi zaten yedi yüz küsür sayfa. Bunu istedim çünkü bazı şeylerin çok havada kaldığını düşünüyorum.
Genel de kitaplardan beni teselli etmesini bekliyorum sanırım.Zaten hayata ve insanlara fazla inancım kalmamışken en azından edebi eserler bana biraz umut versin diye medet umuyorum ancak olabildiğince gerçekçi bir yaklaşımı olan "Bir Kadının Portresi" bu beklentimi karşılayamadığından biraz üzgünüm sanırım. Ancak bunun dışında betimlemeler ve iç seslerin yansıması gibi öğeler için bence kesinlikle okunası bir kitap olduğunun altını çizmek isterim.

View all my reviews

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder